Szanowni Państwo!
Od dwóch tygodni wszyscy uczymy się pracować zdalnie. Jest to duże wyzwanie dla uczniów, rodziców i nauczycieli. Od dnia 25 marca zdalne nauczanie jest obowiązkiem ucznia i podlega ocenie. Bardzo gorąco proszę Państwa o dopilnowanie swoich dzieci by podejmowały współpracę z nauczycielami i wykonywały zadania przez nich polecone.
Obowiązujące przepisy prawne, dotychczasowe doświadczenia nauczycieli, konstruktywne uwagi rodziców, wnioski z telekonferencji z Wizytatorem CEA i liderami zespołów przedmiotowych skłaniają do następujących ustaleń:
- lekcje zdalne z poszczególnych przedmiotów odbywają się w miarę możliwości w dniach określonych w planie lekcji; stanowi on jedynie zarys, gdyż staramy się uwzględniać możliwości psychofizyczne uczniów, dostępność do sprzętu oraz priorytety naszej placówki i pozostawić czas na ćwiczenie gry na instrumencie;
- zadania dla poszczególnych klas przekazywane są na skrzynki e-mail lub inne ustalone z rodzcami komunikatory, przez wychowawców, którzy weryfikują ich ilość na dany dzień; każdy uczeń powinien sprawdzać zawartość skrzynki w dowolnym czasie;
- nauczyciel może prowadzić lekcję on-line lub wysłać zadania, które uczeń powinien wykonać; w miarę możliwości nauczyciel wysyła również pomoc w formie wyjaśnienia audio lub pisemnie do zlecanych do wykonania zadań;
- nauczyciel zaznacza, które zadania pozostają w zeszytach lub teczkach /do późniejszej poprawy/, a które należy przesłać oraz określa termin realizacji i formę przekazu np.zdjęcia.
- praca ucznia podlega ocenie; nauczyciel ustala, które prace są oceniane;
- nauczyciel pozostaje do dyspozycji ucznia i udziela, w razie potrzeby, wyjaśnień, drogą elektroniczną lub telefoniczną.
- uczeń powinien pracować w czasie dowolnie rozłożonym, zależnym od warunków domowych i dostępu do sprzętu; oczywiście dla maturzystów czy uczniów klas ósmych ten czas pracy powinien być dłuższy;
- staramy się, by uczeń nie miał zbyt dużo zajęć przy komputerze, choć sytuacja wymusza konieczność takiej pracy; proszę zgłaszać - jeśli dzieci w tym względzie byłyby zbytnio przeciążone;
- uczeń ma prawo do przerwy, zajęć ruchowych i innych przyjemności np. zmywania, sprzątania czy pomocy w gotowaniu;
- nauczyciele stosują pewną hierarchię ważności nauczanych przedmiotów; za najważniejsze uznajemy przedmioty maturalne, egzaminacyjne i dyplomowe; z innych nie możemy zrezygnować - ale w obecnej sytuacji modyfikujemy rozkłady nauczania;
- wszystkie tematy opracowywane samodzielnie, będą po powrocie do szkoły raz jeszcze powtarzane.
Bardzo serdecznie dziękuję za Państwa pomoc, zrozumienie, obecność w domu i zapewnienie wsparcia dzieciom, dla których ta sytuacja jest szczególnie trudna i stresująca. Mam nadzieję, że wspólnymi siłami podołamy temu wyzwaniu. Do Państwa dyspozycji pozostaje pedagog szkolny (w zakładce Dla rodziców i uczniów/Pedagog szkolny) oraz opiekunki świetlicy, które przygotowały zestaw ciekawych propozycji zabaw edukacyjnych (w zakładce Dla rodziców i uczniów/Świetlica). Kontakt na stronie szkoły.
Proszę też o przekazywanie wychowawcom ewentualnych uwag lub sugestii do dalszej pracy.
Pozdrawiam Marta Dybka-Tyczyńska