Ćwiczenia 20, 23, 26, 29 do śpiewania 1-głosowe atonalne. Zwracamy uwagę na klucz. Samodzielnie do każdego ćwiczenia proszę ustalić 1-taktowy schemat rytmiczny.
Ćwiczenia 42-44 śpiewamy i stukamy w 2-głosie.

 Podane zagadnienia dotyczą 2-tygodniowego cyklu nauki. Resztę zagadnień podamy w późniejszym terminie.
W razie pytań proszę o kontakt

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Ćwiczenia nr 7 i 10 do śpiewania. Proszę zwrócić uwagę na klucz. Ćwiczenia rytmiczne nr 68 i 70 do stukania 2 głosy równocześnie. Proszę o zamianę rąk przy podziale na głosy.

Ćwiczenie 1220 wykonanie i praca nad ćwiczeniem:
a) śpiewamy 1 głos
b) śpiewamy 2 głos
c) w miarę możliwości połączyć 2 głosy do wykonania na fortepianie lub innym instrumencie
d) śpiewać pojedynczo każdy z głosów i równocześnie wystukiwaćrytm
e) śpiewanie w pionach od dołu do góry

Podane zagadnienia dotyczą 2-tygodniowego cyklu nauki. Resztę zagadnień podamy w późniejszym terminie.
W razie pytań proszę o kontakt

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Zbuduj gamę fis moll w odmianach oraz triadę harmoniczną naucz jej się śpiewać oraz uczymy się śpiewać dołączone ćwiczenia w tej tonacji - powodzenia życzę M Walkiewicz 😍 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Klasa I zbuduj gamę h- moll oraz triadę harmoniczną, naucz jej się śpiewać oraz uczymy się śpiewać dołączone ćwiczenia - powodzenia życzę M Walkiewicz

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Drodzy uczniowie klasy V OSM i PSM II!

Żałuję ogromnie, że nie mogę kontaktować się z wami osobiście. Proszę Was, żebyście w dogodnym dla siebie czasie popracowali trochę nad kształceniem słuchu.

Przesyłam wam dwa dyktanda na najbliższy tydzień (23.03 – 27.03) Pierwsze z nich, opisane jako Track 20,  jest  1-głosową linią melodyczną  w tonacji c-moll (choć uwaga na ostatni dźwięk!!). Spróbujcie potraktować je jako dyktando pamięciowe. Mogę podpowiedzieć, żeby zwrócić uwagę na progresje – będzie wam łatwiej zapamiętać. Jeśli uporacie  się z zapisem melodii, spróbujcie przetransponować ją do różnych tonacji (możecie na swoich własnych instrumentach). Drugie dyktando  (Track  33) jest 2-głosowe. Tu także zwróćcie uwagę na progresje. Może uda się Wam zauważyć, jaki to rodzaj progresji? Zauważcie także jakie tam występują trójdźwięki, czy skoki w melodii są przypadkowe, a może rozpiszecie plan harmoniczny?

 

 

Życzę Wam powodzenia  i jeśli ktokolwiek z Was chciałby zobaczyć właściwą wersję dyktand i sprawdzić ze swoją , proszę o kontakt.
Katarzyna Skalińska-Węgrzyn

 

Załączniki:
Pobierz plik (Track_20.mp3)Track_20[ ]773 kB
Pobierz plik (Track_33.mp3)Track_33[ ]978 kB
© 2017 Zespół Szkół Muzycznych nr 1 w Rzeszowie. All Rights Reserved.